Handelsbetingelser
Købsbetingelser gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser på avile.dk. Siden ejes og drives af:
Ditur.dk ApS
CVR: 35636919
Adresse: Elmegårdsvej 38, 8361 Hasselager.
Telefon: +45 78 78 21 91
E-mail: kontakt@avile.dk
Betaling
For at sikre en sikker håndtering af betalinger, samarbejder vi med, Reepay, Nets og Teller. Betaling på avile.dk kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, MasterCard, JCB, Maestro, Mobilepay, Google Pay, Apple Pay og gavekort.
Læs nærmere om de forskellige betalingsmetoder og deres vilkår herunder:
Kort
Vi accepterer Visa/Dankort, Mastercard, JCB og Maestro udstedt i de nordiske lande. Ved betaling med debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Reservation af beløb: Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når varen sendes fra vores lager, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
Ved betaling med førnævnte kortudstedere kan beløbet reserveres i op til 180 dage. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Hvis der er blevet bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
MobilePay
Du har mulighed for at betale med MobilePay. Når du bruger denne metode, vil pengene blive trukket fra det kort, der er koblet op på din MobilePay-konto.
Google Pay
For at betale fakturabeløbet via betalingstjenesteudbyderen Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland (“Google”), skal du være registreret hos Google, have aktiveret Google Pay-funktionen, legitimere dig med dine adgangsoplysninger og bekræfte betalingsinstruktionen. Betalingen gennemføres umiddelbart efter bestillingen er gennemført. Du vil modtage yderligere instruktioner i forbindelse med bestillingsprocessen.
Apple Pay
For at betale fakturabeløbet via betalingstjenesteudbyderen Apple Inc. one Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, USA (“Apple”) skal du bruge browseren “Safari”, være registreret hos Apple, have aktiveret Apple Pay-funktionen, legitimere dig med dine adgangsoplysninger og bekræfte betalingsinstruktionen. Betalingen gennemføres umiddelbart efter bestillingen er gennemført. Du vil modtage yderligere instruktioner i forbindelse med bestillingsprocessen.
ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente- og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Første rate betales, når varen afsendes, og resten senere. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens §26. ViaBill finansierer køb op til 2000 kr. Beløb over 2000 kr finansieres i samarbejde med SparXpress.
Gavekort
Hvis du har et gyldigt gavekort fra avile.dk, kan du bruge dette som betalingsmiddel ved at indtaste den unikke kode ved kassen. Gavekort til www.avile.dk er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen. Gavekortet kan udbetales mod et administrationsgebyr på 25kr. Gavekort kan kun udbetales til den registrerede køber heraf og pengene vil blive tilbagebetalt til den valgte betalingsmetode ved køb. Bortkomne eller beskadigede gavekort eller tilgodebeviser erstattes ikke.
Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne, Grækenland, Grønland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Makedonien, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS Pakkeshop/Privat/Arbejdsadresse, DHL privat, Burd. Du kan læse nærmere om de forskellige distributører og deres priser her.
Såfremt der ikke er angivet andet på det pågældende produkt og din ordre er bestilt til levering på en dansk adresse, vil den blive leveret 1-3 dage efter bestilling. Har du bestilt en ordre til levering på en ikke-brofast ø eller en udenlandsk adresse, vil den blive leveret 1-5 hverdage efter bestilling afhængig af leveringsadressen og distributør. Nogle produkter er bestillingsvarer eller pre-order produkter, i disse tilfælde vil leveringstiden afvige fra den normale, hvilket også tydeligt vil fremgå på produktsiderne inde på de konkrete vare.
Fortrydelsesretten
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Læs nærmere om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet “Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesretten fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg, som f.eks. smykker med indgravering.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til kontakt@avile.dk, eller kontakte os pr. telefon: 60 57 07 35.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Standard fortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
(*) Det ikke-relevante udstreges af forbruger
ATT Ditur.dk ApS
Elmegårdsvej 38, 8361 Hasselager
Kontakt@avile.dk
+45 78 78 21 91
Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer*/levering af følgende tjenesteydelser(*):
Bestilt den(*)/modtaget den(*)
Forbrugerens navn
Forbrugerens adresse
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til vores lager: Elmegårdsvej 38, 8361 Hasselager, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du skal helst tilbagelevere varen i originalemballage. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. På samme måde vil brudt emballage på f.eks. smykke- eller urens medføre en værdiforringelse, som du som køber hæfter for.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Returret
Foruden din lovbestemte ret til at fortryde dit køb, tilbyder Avilé dig muligheden for at returnere dine varer senest 99 dage efter købet heraf. Brug af vores udvidede returret forudsætter at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. I forbindelse med oprettelse af returen på vores returportal, vil du modtage en returlabel, der kan benyttes til at sende varen retur uden beregning. Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra købstidspunktet.
Reklamation - hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er f.eks. en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Send varen forsvarligt emballeret.
Annullering af ordre
Avilé forbeholder sig retten til at annullere handlen, såfremt der er sket en åbenlys prisfejl og kunden indså eller burde indse dette. Hvis der er købt en vare og det viser sig, at varen ikke kan leveres som følge af omstændigheder der ikke skyldes vores forhold, f.eks. konkurs hos leverandør eller udgåede varer, er kunden berettiget til at få købesummen tilbage, men kunden er ikke berettiget til erstatning herudover.
Force Majeure
Hvis avile.dk ikke kan levere som følge af force majeure, dvs. hvis vi eller vores samarbejdspartnere udsættes for f.eks. krig, krigslignende begivenheder, revolution, oprør, regeringsindgreb, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofe, brand, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende, er avile.dk fritaget for opfyldelse af sine forpligtelser over for kunderne i op til ti måneder, og efter denne periode har begge parter ret til at ophæve aftalen uden at skulle betale erstatning.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: http://kpo.naevneneshus.dk.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kontakt@avile.dk.
Tilmelding til Avilés nyhedsbrev
Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet accepterer du, at Avilé.dk må sende markedsføring til dig via e-mail vedrørende produkter, der markedsføres og sælges direkte af Avilé, herunder smykker, tilbehør, tilbud, salg, konkurrencer, events og andre lignende markedsføringstiltag. Du accepterer endvidere at modtage service-e-mails vedrørende afbrudte bestillingsprocesser.
Henvendelser vil kun blive sendt ud fra Avilé. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev. Du kan læse om Avilés behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder i vores persondatapolitik.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Ditur.DK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på avile.dk er Ditur.DK ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@avile.dk.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13. oktober 2022